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김도형칼럼

《World Geumgung Sports Association's Words of the Day》The Fall of Lega…

이순락기자 0 1111

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 President of the World Geumgung Sports Association, publisher of KTN Korea Communications   


Legacy media is a term that cuts traditional media such as TV, radio, and newspapers in contrast to new web-based media platforms.


Legacy is a term that can be compared when highlighting a new method or technology, ranging from information systems to old hardware or software.


Therefore, it means that it is not standard for the current situation, and even though it is not standard, it can be collectively referred to as something that is not easy to change or is not compatible with other things.


Legacy media has faced a situation in which it is bound to decline due to the explosive demand for new media.


"The fall of legacy media" represents a phenomenon in which existing traditional media companies are in trouble due to the new digital media environment and changes in consumer behavior.


This downfall can be caused by a number of factors.


The first factor is the lack of digital transformation.


Some of the legacy media companies may not have been able to respond to new platforms and technologies due to their inexperience in digital transformation.


The second factor is a decrease in advertising revenue.


With the advent of digital media, the traditional advertising model has ceased to work. This is because advertisers tend to prefer advertising platforms that are more effective and concentrated in specific target groups.


The third is the freeing of news.


The spread of the Internet and social media has made news content accessible for free. This has reduced the subscription revenue of legacy media such as newspapers and magazines.


Fourth is the dominance of social media.


Social media platforms such as YouTube, Facebook, Twitter, and Instagram have emerged as centers of news consumption. As a result, existing media companies may be pushed out of competition on these platforms.


Fifth is the increase in various media choices.


With the availability of various news sources and content online, readers have come to prefer diversity and freshness.


The sixth is the decline of the existing management model.


It was difficult for existing media companies to break away from traditional sources of revenue such as paper newspaper sales and magazine advertising.


The seventh issue is reliability.


When some legacy media lose trust due to political bias or reliability issues, readers lose trust in the media.


At the same time, the fall of legacy media can be seen as a process of adapting to digital media and new business models and attempting various innovations.


In order to survive, digital transformation, self-centered content strategies, and reliability enhancement are needed, which is an important task for existing media companies to adapt and develop.


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Photo Explanation: Senior Reporter Criticizes Promotional Policy Lops On Legacy Media


- World Golden Palace Sports Association Today's Word, the Fall of Legacy Media-


2024.2.20.



E-mail: flower_im@naver.com


-Recommended by heads of associations around the world


- Consultation on holding gold palace sports education programs and competitions for local governments, public institutions, schools, training centers, and military units across the country


-I hope Mohammed bin Salman bin Abdulaziz Al Saud and Oprah Gail Winfrey and Elon Musk and Mark Zuckerberg and Bill Gates will generousl


사진 설명: 레거시 미디어에 편중된 홍보시책을 비판하는 원로 기자


레거시 미디어는 웹 기반의 새로운 미디어 플랫폼과 대비되는 전통적 미디어인 TV, 라디오, 신문 등을 일컷는 용어이다.


레거시란 정보 시스템에서 낡은 하드웨어나 소프트웨어를 통틀어 이르는 말로 새로 제안하는 방식이나 기술을 부각시킬 때 견줄 수 있는 말이다.


따라서 현재 상황에 대해 표준이 아니라는 의미를 갖고 있으며, 표준이 아님에도 불구하고 교나 변경이 쉽지않고 다른 것과 호환이 되지 않는 성질의 것을 총칭할 수 있다.


레거시 미디어는 뉴미디어의 폭발적인 수요로 인해 쇠퇴할 밖에 없는 상황에 직면했다.


"레거시 미디어의 몰락"은 새로운 디지털 미디어 환경과 소비자 행동의 변화로 인해 기존의 전통적인 미디어 기업들이 어려움에 처한 현상을 나타낸다. 


이러한 몰락은 여러 요인으로 인해 발생할 수 있다.


첫번째 요인은 디지털 트랜스포메이션의 부족이다.


레거시 미디어 기업 중 일부는 디지털 트랜스포메이션에 미숙하여 새로운 플랫폼과 기술에 대응하지 못했을 수 있다.


두번째 요인은 광고 수익 감소이다.


디지털 미디어의 등장으로 전통적인 광고 모델이 동작하지 않게 됐다. 광고주들은 더 효과적이고 특정 타겟층에 집중된 광고 플랫폼을 선호하는 경향이 있기 때문이다.


세번째 뉴스의 무료화이다.


인터넷과 소셜 미디어의 보급으로 뉴스 콘텐츠가 무료로 접근 가능해졌다. 이로 인해 신문과 잡지 등의 레거시 미디어의 구독 수익이 감소했다.


네번째 소셜 미디어의 우세이다.


유뷰트를 비롯해 페이스북과 트위터 그리고 인스타그램 등 소셜 미디어 플랫폼이 뉴스 소비의 중심지로 떠올랐다. 이로 인해 기존의 언론사들은 이 플랫폼에서의 경쟁에서 밀려날 수 있다.


다섯번째 다양한 미디어 선택의 증가이다.


온라인에서 다양한 뉴스 소스와 콘텐츠를 찾을 수 있게 되면서, 독자들은 다양성과 신선함을 선호하게 됐다.


여섯번째 기존 경영 모델의 쇠퇴이다.


기존의 미디어 기업은 종이 신문 판매나 잡지 광고 등의 전통적인 수익원에서 탈피하기 어려웠다.


일곱번째 신뢰성 문제이다.


일부 레거시 미디어가 정치적 편향이나 신뢰성 문제 등으로 신뢰를 잃은 경우, 독자들은 미디어에 대한 신뢰를 잃어버린다.


레거시 미디어의 몰락은 동시에 디지털 미디어와 새로운 비즈니스 모델에 적응하고 다양한 혁신을 시도하는 과정으로도 볼 수 있다. 


생존을 위해서는 디지털 전환과 자 중심의 콘텐츠 전략, 신뢰성 강화 등이 필요한데, 이는 기존의 미디어 기업들이 적응하고 발전하는 데 중요한 과제이다.


-세계금궁스포츠협회 오늘의 말, 레거시 미디어의 몰락-


2024.2.20.



-세계금궁스포츠협회: 054-456-9865 경북 구미시 형곡동 신시로4 수산빌딩 3층


-협회가입문의: 010-3546-9865


-전국 지자체 협회장 추천


-전국 지자체, 공공기관, 학교, 연수원, 군부대 금궁스포츠 교육 프로그램 및 대회 개최 상담




기사등록 : 김영숙기자
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